سرآشپز سابق ملکه راز درست کردن استیک عالی را فاش می کند

۱۴۰۰/۸/۱۹

سرآشپز سابق ملکه الیزابت ملکه بریتانیا دستور مخفی خود را برای استیک مورد علاقه ملکه به اشتراک گذاشت. جف بیکر ، سرآشپز اجرایی در Farmison & Co در گفتگو با روزنامه انگلیسی اکسپرس ، نکات مهم خود را در مورد پخت گوشت به اشتراک می گذارد.

بکر توضیح داد: "همه ابزارهایی را که برای شروع کار نیاز دارید آماده کنید ، یک ماهیتابه سنگین انتخاب من برای آشپزی در داخل خانه است و همچنین برای چرب کردن به انبر خوب و یک قاشق نیاز دارید."

متخصص توصیه می کند ابتدا گوشت را به دمای اتاق برسانید ، این امر باعث می شود استیک به طور یکنواخت بپزد و به ایجاد نمای بیرونی مناسب کمک می کند. وقتی صحبت از پختن گوشت می شود ، جف توضیح داد: "برای استیک های کم چرب ، چربی یا روغن را مستقیماً روی گوشت بمالید ، نه ماهی تابه ، و قبل از پخت گوشت را با نمک سخاوتمندانه مزه دار کنید."



"قبل از کاهش حرارت برای ادامه پخت ، گوشت باید از هر طرف روی حرارت زیاد پخته شود. استیک همیشه باید حداقل برای نیمی از زمان پخت استراحت کند و این به گوشت اجازه می دهد قبل از برش استراحت کند ، به طوری که آب طبیعی باقی بماند.

جف همچنین مواردی را که هرگز نباید هنگام پخت استیک انجام دهید به اشتراک گذاشت و توضیح داد: "هرگز استیک را از دمای یخ زده یا حتی با دمای یخچال نپزید ،این کار حساسیت گوشت را کاهش می دهد. همچنین ، تا زمانی که آمادگی پخت را ندارید ، استیک را نمک نزنید. ، زیرا نمک رطوبت را جذب می کند ، بنابراین از زمان پخت و پز مطمئن شوید.

نکات کلیدی همچنین شامل اطمینان از گرم شدن کامل تابه قبل از افزودن گوشت ، استفاده از انبر برای چرخاندن استیک و اجتناب از استفاده از چنگال است ، زیرا چنگال می تواند گوشت را سوراخ کرده و آبدار بودن آن را از دست بدهد.

استیک ها را زیاد هم نزنید ، قبل از پشت و رو کردن صبر کنید تا خوب آماده شوند ، زیرا هر بار که استیک را حرکت می دهید دما کاهش می یابد ، که بر واکنش در سطح استیک ، واکنش شیمیایی بین اسیدهای آمینه و کاهش قندها تأثیر می گذارد.
..